23 Nisan tatilini fırsat bilip , son yıllarda herkesin popüler tatil mekanı olan Bozcaada’yı bir de biz görelim diyerek yine düştük yollara. Bozcaada’ya gidiş yönümüz: Tekirdağ yolu üzerinden Çanakkale ‘ye  , Çanakkale ‘den sonra Geyikli -Bozcaada tabelalarını takip edip Geyikli Yük Yeri Feribot iskelesine ,oradan da feribotla Bozcaada ‘ya vardık. Bu güzergahı seçmemizin nedeni Çanakkale’ye 30 dak uzaklıkta bulunan , tahtadan at maketi  Truva Atı‘nı görmekti. Truva Antik Kenti büyük bir alana sahip . Biz sadece atın içini gezmekle yetindik.

Resim 021Resim 015

Geyikli iskelesinden feribotla Bozcaada’ya vardığımızda güzel bir adaya geldiğimizi gördük. Feribot adaya yaklaşırken ilk Bozcaada Kalesi dikkatimizi çekti. Otele yerleştikten sonra gezeceğimiz yerler listesinin en başına burayı koyuyoruz. Bozcaada’yı korumak için yapılmış kalenin kim tarafından yapıldığı bilinmiyor. 1455 yılında Fatih Sultan Mehmet zamanında var olan kalıntıların üzerinde tekrar inşa edilmiş olan kale iç ve dış olmak üzere iki bölümden oluşuyor.İç kale bölümünde amforaların sergilendiği bir bölüm bulunuyor.Kalenin bahçesinde adadan çıkarılan mezar taşları ve tarihi eserler sergileniyor.

Resim 047Resim 061

Resim 046Resim 045

Bozcaada , sahildeki balıkçı lokantaları , balıkçı tekneleri ile şirin bir balıkçı kasabası havasında olan bir ada. Rengarenk boyanmış evler muhteşem sanki hepsi birer sanat eseri. Rum ve Türk mahallerinden oluşan ada sokakları yürüyerek bir saatte gezilebiliyor.Rum Mahallesi’nde bir kilise ve saat kulesi bulunuyor. Eski Rum evlerinin bir kısmı otel ve pansiyon olarak kullanılıyor.Biz de feribot iskelesine 200 m mesafede bulunan, temiz ama küçük odalı  Ahinos Butik Otel‘de kaldık.

Resim 108Resim 141

Biz deniz mevsiminde  gitmedik ama adada deniz mevsimi gidenler için yüzülecek muhteşem koylar bulunuyor.Bunlardan bazıları Ayazma Plajı, Habbele Plajı , Akvaryum Koyu ‘dur. Dayanamayıp ayaklarımızı buz gibi suya sokuyoruz.

Resim 113Resim 125

Adanın en yüksek tepesi olan ( 192 m ) Göztepe‘ye çıktık. Buradan adanın tüm koylarını, evlerini , bağlarını , rüzgar güllerini kısaca tüm güzelliklerini görmek mümkün. Tepeye çıkarken bir araba yolu bulunuyor . Oldukça dik olan ve sadece bir arabanın çıkacağı genişlikteki bu yoldan arabayla çıkamayacağımızı düşünüp yürüyerek tepeye ulaştık. Bu kadar dik ve zahmetli yolu çocukla nasıl yürüdük ve bizimki nasıl yürüdü hala inanamıyoruz.

Resim 126

Bozcaada Rüzgar Gülleri gezilmeden geçilmemesi gereken bir başka güzellik. Adanın batı ucunda bulundukları için buradan gün batımını izlemek için bir çok kişi akşamüstü buraya geliyor.

Resim 117

Bağcılık ve şarapçılık adanın geçim kaynaklarından. Şarap fabrikalarını gezip şarapçılık hakkında bilgi almak mümkün. Ayrıca adada bir çok şarap satış mağazaları bulunmakta.

Adanın domates reçeli çok meşhur. Rum asıllı adalı bir aile tarafından iskeleye yakın bir dükkanda satılıyor.

Kekik adanın her tarafında bulunan bir bitki. Zaten ada buram buram kekik kokuyor. Tezgahlarda kurutulmuşundan satın alınabilir.

Merkezdeki sokak tezgahlarında ve bir çok hediyelik eşya satan dükkanlarda, üzüm-şarap konulu takılar , seramik ve cam objeler, rüzgar gülleri satılmakta.

Adada bir çok cafe ,restoran bulunuyor. Biz en meşhurlarından, 20 yıldır adada yaşayan Avustralyalı Lisa ‘nın cafesinde bolca vakit geçirip yemeklerinden yedik. Çınaraltı Kahvesi’nde bol bol sakızlı kahve içtik.

Resim 136

Bozcaada dönüşü son anda aklımıza Assos‘a uğramak geldi. Geyikli iskelesinden çıktıktan sonra sahil yolunu takip ederek Assos’a ulaşıyoruz.Yol boyunca antik şehir kalıntılarına , zeytin bahçelerine , yazlıklara, doğal plajlara rastlıyoruz.Osmanlı döneminde kurulmuş Behramkale Köyü‘ne varıyoruz. En tepede Athena Tapınağı’na ulaşılıyor. Koştura koştura şöyle bir gezip, daha sonra detaylı bir şekilde gezmeye gelmek için buradan ayrılıyoruz.