Yıllar önce balayı için geldiğim şehre bu sefer oğlumla gelmek ayrı bir heyecan oldu benim için. Yıllar geçtiği halde her yer aynıydı. Bu nedenle gezmekte hiç zorlanmadık.

Charles de Gaulle Havaalanı‘na indikten sonra metroya binerek otele vardık.Otel Montmartre Bölgesi’nde İbis Otel . Otel beklentisi konfor ve büyüklük açısından çok önemli değilse İbis Oteller fiyat bakımından uygun oluyor.Otele yerleştikten sonra vakit kaybetmeden tekrar metroya atlayıp Eiffel Kulesi’ni görmeye gidiyoruz.

Eiffel Kulesi‘ne çıkmak için 1 saat kadar kuyruk bekledikten sonra yatay giden asansöre binip nihayet ilk katına çıkıyoruz. Tüm şehri gören manzara resimlerimizi çektikten sonra tekrar bilet alıp bu sefer en üst tepesine çıkıyoruz.Güneşli olan hava birden şekil değiştirip sağnak yağmur yağmaya başlıyor.Tam moralimiz bozulmak üzereyken güneş tekrar kendini gösteriyor.Bu nedenle ara ara yağan yağmurlar için üzülmemek gerekiyor.

Eiffel çevresini de gezdikten sonra yol yorgunluğu , uzun kuyruk bekleyişleri , kuleye çıkış adrenali sonrasında otele dönmek için metroya biniyoruz.Otel bölgesinin yakınlarında bulunan Moulin Rouge çevresini  de gezdikten ve  yemeğimizi yedikten sonra çok geç olmadan otele dönüyoruz.

İkinci tüm günümüz Disneyland’da geçti.Üçüncü gün Paris gezimize devam ettik.Charles de Gaulle Meydanı’na gelip Arc de Triomphe kapısını gezip bu meydana açılan caddelerden biri olan ünlü Champs Elysees Cadde‘si boyunca yürüdük.Caddenin bir kısmında ünlü markalar , diğer kısmında ise ağaçlarla çevrilmiş parklar yer almaktır.Caddenin sonunda ise Concorde Meydanı‘na ulaşılıyor. Concord Meydanı’ndan Arc de Triomphe’a doğru bakıldığında Champs-Elysees’nin muhteşem manzarası görülüyor. Concorde Meydanı Fransa’nın büyük kentlerini temsil eden heykeller ve simetrik iki fiskiyeden oluşmakta.Ayrıca meydanın ortasında 1829 ‘da Fransa’ya armağan edilen 3300 yıllık bir dikilitaş bulunmakta.Meydanın bitiminde Tuileries Bahçesi var.Bahçede 2 büyük havuz ve havuzun çevresinde yeşil metalden yapılmış banklarda yüzlerce insan dinlenmekte.

Tuileres bahçesinden sonra Arc de Triomphe du Carrousel Kapısı’na ve buradan da ünlü Louvre Müzesine ulaşılıyor.Müzeyi de şöyle  2 saaate yakın dolaştıktan sonra Notre Dame Kilise’sine doğru yol alıyoruz.

Notre -Dame Kilise‘si Paris’in simgesi olan yapılardan biridir. Seine Nehri boyunca uzanan iki adadan biri olan İle dela Cite üzerinde yer almaktadır.Adalar üzerinde yürüyüşlerimizi tamamladıktan sonra bugünü bitiriyoruz.

DSCN2973DSCN2968DSCN2979

Son günümüzü Montmartre Bölgesi’ne yakın olan Sacre -Coeur Bazilika’sı çevresinde geçirdik.Kentin en yüksek noktasında duran bazilika çevresinde çok güzel bir Paris manzarası yer almakta. Yapıya çıkan sokaklardan Place du Tertre ‘de portre ressamları,sokak sanatçıları ve bir çok dükkan gezilebilir.

Gezimize otele dönerek son veriyoruz.Daha önce geldiğimiz de, Versailles Sarayı’nı ,Avrupanın en büyük modern sanatlar müzesi olan Centre Pompidou ‘yu , modern bir bölge olan La Defense binası’nın da bulunduğu çevreyi, Les İnvalides Askeri Müzesi’ni,Opera Garnier’i de gezmiştik. Disneyland’a bir gün ayırdığımız için kısıtlı zamanda ancak bu kadar gezebildik. Tekrar geldiğimizde kalan yerleri tamamlamak dileğiyle Paris’e veda ediyoruz.