Bugün , metroya binip bir çok müzenin bir arada olduğu ve Hyde Park’ı da gezmek üzere Kensington Bölgesi’ne yol alıyoruz. İlk durağımız Natural History Museum (Doğa Tarihi Müzesi ) . Büyükten küçüğe herkesin zevkle gezeceği bir müze olduğunu düşünüyorum.Müze binası en az içindekiler kadar dikkate değer bir yapı. Müzenin içinde dinazor sergisi , bitkilerin  , hayvanların , insanların oluşumu gelişimini anlatan bir çok bölüm yer almakta. www.nhm.ac.uk

Victoria & Albert Müzesi , süsleme sanatları ve tasarım müzesi olarak içinde bir çok eser gezilebilir.Osmanlı eserlerinin de sergilendiği bölümleri gezdikten sonra Bilim Müzesi‘ne gidiyoruz.Bu müzelerin hepsi aynı cadde üzerinde.Bilim müzesi’nde , telefondan uçağa kadar yaşamımızı değiştiren keşiflerin , icatların hikayeleri uygulamalı anlatılmaktadır. http://www.sciencemuseum.org.uk

Dinlenmek için Hyde Park‘a gidiyoruz.Çok büyük bir park, içinde restaurant, Long Water ve Serpentine olarak iki göl bulunmakta.Burada iyice dinlendikten sonra otobüse binip ünlü Piccadilly Meydanı‘nda iniyoruz.. Meydana yakın olan Royal Academy ‘yi gezdikten sonra ,meydana çıkan Regent Waterloo Caddesi’nde vitrinindeki pastaları görünce dayanamayıp bir pastaneden içeri dalıyoruz.Pastalarımızı yedikten ve sütlü ingiliz çaylarımızı da içtikten sonra  Trafalgar Meydanı’na gidiyoruz.Yolda, sadece havaalanlarından alabildiğimiz , çok katlı bir M&M mağazasına rastlıyoruz.İçeride kendimizi kaybedip ,çılgın kalabalığın içinden sıyrılıp Trafalgar Meydanı‘nı buluyoruz.

Trafalgar Meydanı, Londra’nın en önemli ve en turistik meydanlarından biri.Burada Dünyanın en görkemli ulusal müzelerinden biri olan National Gallery bulunmakta. Meydanda aslan heykellerinin ortasında 56 m yükseklikte bir sütunun üzerine yerleştirilmiş Amiral Nelson heykeli , havuzlar var.Cıvıl cıvıl bir meydan.

4.gün erkenden İngiltere’nin en büyük müzesi British Museum ziyaret ettik. Müzeyi gezmek için geniş bir zaman vermek gerekiyor.Gerçekten içinde çok değerli parçalar barındıran bu müzeyi bizim gibi müzeseverlerin mutlaka gezmesi gerekir. www.britishmuseum.org/

Bu kadar müze ziyeretinin yeteceğini düşünüp kendimizi Dünyaca ünlü Oxford ve Regent Street ‘e bırakıyoruz.Her iki cadde de tüm dünya markalarının büyük mağazalarını gezebilirsiniz. Meşhur ama bize pek hitap etmeyen Brompton Road üzerindeki  Harrods Mağazasını geziyoruz. Londra ‘nın ünlü oyuncak mağazası Hamleys ‘in katlarında dönüp dolaşıyoruz.DSCN3753 DSCN3666 DSCN3667 DSCN3754 DSCN3755