Brüksel’den Köln’e gitmek üzere yola çıkıyoruz.2 saat sonra Köln tren istasyonuna varıyoruz.Tren istasyonundan çıkar çıkmaz dev Köln Katedrali ile burun buruna gelmek bizi şok ediyor.Bu kadar yakın olduğunu açıkcası kestirememiştik. Şöyle bir ne varmış diye çevresinde dolaşıp bavullardan kurtulmak üzere otele gidiyoruz.

Otelimiz katedralin olduğu bölgeye yaklaşık 2 km mesafede . Park Inn by Radısson Belfortstrasse. Otele yerleştikten sonra tekrar katedralin olduğu bölgeye geliyoruz. Gezmeye başlamadan önce karnımızı doyurmak üzere Türklerin işlettiği İstanbul Dönercisine rastlıyoruz. Sürekli Mc Donald’s yemekten kurtulduğumuza sevinerek dönerlerimizi yiyip ve ayranlarımızı içiyoruz. .Burada dönerlerin içine cacık döküyorlar ,fena da olmuyor.

Katedralin çevresinde dolaştıktan sonra oğlumun ısrarlarıyla katedrale çıkmak istiyoruz. Kapıdan çıkan biri bize zorla biletlerini veriyor sonradan anlıyoruz ki vermekte haklıymış. Katedralin tepesine 533 basamakla çıkılıyormuş yani asansör yok. Çıkarız çıkamayız tartışmalarından sonra bizimkini ikna edip çıkmamaya karar veriyoruz.

IMG_0956IMG_0959IMG_0962DSCN4727

Köln Katedrali , 1248 yılında yapımına başlanmış ve 1880 yılında tamamlanmış Hıristiyanlığın Katolik mezhebi için yapılmış bir yapı.Gotik tarzda yapılmış katedral, Dünya Mirasları listesinde yer almakta. Katedralin hemen önünde Haç Çiçeği Anıtı bulunmakta.Katedralin tamamlanmasının anısına dikilmiş bir anıt. Biraz ileride de 50 yılından kalma Roma Kapısı yer alıyor.

Ertesi gün Alter Markt (Eski Meydan) sokaklarında yürüyoruz. Köln’ün en eski meydanı ve tarihi Köln bu çevrede yer almakta. Meydanda az katlı renkli binalar , restoranlar , cafeler , barlar bulunmakta. Alter Markt’ın dar sokaklarında gezip 1233 km uzunluğundaki Ren Nehri‘ne ulaşıyoruz.

Hohenzollern Köprüsü‘ne doğru Ren Nehri boyunca yürüyoruz. Güzel bir manzara var burada. DSCN4739DSCN4742DSCN4744DSCN4746DSCN4748DSCN4757

Hohenzollern Köprüsü 1907 ve 1911 yılları arasında inşa edilmiş , 409 m uzunluğunda  , başlangıçta demiryolu ve karayolu olan köprü şu an demiryolu ve yaya yolu olarak kullanılmaktadır. Köprünün ortasından geçen demiryolu ayrımındaki demirlerde milyonlarca büyüklü küçüklü kilitler asılmış. İnsanlar buraya gelip kilite dileğini yazıp asıyorlar.

Köln’ün en önemli alışveriş caddelerinden biri Hohe Caddesi.Katedrale yüzünüzü döndüğünüzde sağda kalan cadde. Son derece kalabalık olan cadde üzerinde restoranlar, hediyelik eşya dükkanları , giyim dükkanları ve bizim dönüp dolaşıp sürekli geldiğimiz , içinden bir türlü çıkamadığımız Lego dükkanı bulunmakta. Fiyatlar gerçekten Türkiye’ye oranla çok ucuz ve promosyonlu bir çok çeşit vardı.

Ertesi ve son günümüzün sabahında, Ren Nehri üzerinde işleyen teleferiğe biniyoruz. Önce korkunç gelmemişti ama nehrin ortasında biraz heyecan yapıyorum. Çok güzel bir şehir manzarasıyla karşılaşıyoruz.