Amsterdam , herkes için cazip bir şehir ama çocuklar için tam bir cennet . Çocukların ilgisini çekebilecek bir sürü aktivite bulunmakta.Bunun yanında peynir çeşitleri ile , bisikletleri ile , mimari güzellikleriyle , müzeleriyle , değirmenleriyle bence ilk yurtdışı deneyimi yaşamak isteyip nereye gitsek diye düşünenler için ilk sırada gelmesi gereken bir şehir.

Gezimiz Amsterdam, Bürüksel ve Köln olmak üzere üç ülke görmemizi sağlayacak bir gezi oldu.Ülkeler arası geçişi trenle sağlayacağımız için otelleri genelde tren istasyonlarına yakın yerlerde seçtik. Amsterdam’da da Central Station ‘un karşısında bulunan Park Plaza Victoria Oteli‘nde kaldık. Ship Ahoy Havaalanı’na indikten sonra trene binip 20 dak sonra otele varıyoruz . Vakit kaybetmeden kanallar şehri ,tıpkı Venedik benzeri şehrin sokaklarına kendimizi bırakıyoruz.

Şehir çok kalabalık ve arabadan çok bisiklet kullanıcısı olunca yolda yürürken dikkatli olmak gerekiyor. Otelden çıkıp biraz yürüyünce görülmesi gereken en önemli yerlerin bu civarda olduğunu anlıyoruz.

Amsterdam’ın en ünlü meydanı Dam Meydanı.Meydanda Nieuve Kerk Kilisesi , Madame Tussaud Müzesi Royal Palace Binası yer alıyor.Dam Meydanı‘nın hemen arka sokağında Magna Plaza alışveriş merkezi ve marketi bulunmakta. Bizde burada kaldığımız sürece buradan alışveriş yapıp yemek öğünlerimizin bazılarını geçiştirmiş ve ucuza getirmiş olduk.

Çok akşam olmadan şu meşhur Red Light Bölgesi‘ni de gezelim dedik.Ama gerçekten çocukla gezerken dikkatli olmak gereken bir bölge. 15.yy dan kalma Waag ve devamında antika pazarı olan Nieuwmarkt var. Oude Kerk Kilisesi de gezilecek yerler arasındadır. Dükkanların vitrinlerinde gördüklerimize ve böyle bir bölgenin, şehrin merkeziyle  iç içe olduğuna inanamayarak buradan uzaklaşıyoruz.

İkinci gün , ilk gezmeye başladığımız yer ağaçlık avluda , iki kilisenin yer aldığı , sıra sıra güzel evlerin bulunduğu , 1420 civarından kalan en eski evin hala ayakta olduğu Begijnhof Bölgesi oldu.

DSCN4501   DSCN4516

Her ülkede gezmekten sonsuz zevk aldığım, o ülkenin ve şehrin tarihini anlatan Amsterdam Historisch Müzesi’ni geziyoruz.

Buradan çıktıktan sonra Amstelveld Bölgesi’ne yürüyoruz. Magere Brug Köprüsü’nün üzerinde yürüyüp ,köprünün ikiye açılıp teknelerin geçişini seyrediyoruz.

Amsterdam Garı’nın olduğu bölgeye geri dönüp buradan kalkan teknelere binip kanal turu yapıyoruz.Böylece şehri kanallarıyla ve köprüleriyle tanıma fırsatımız olmuş oldu.

DSCN4561Amsterdam’da 3. günümüzün sabahı Anne Frank Müzesi‘ni ziyaret ediyoruz.  Bu müzeye girişte 1 saate yakın kuyrukta bekliyoruz. Benim gibi daha önce kitabını okumuş(Anne Frank’ın Günlüğü) olan kişiler için bu ev müzenin anlamı daha farklı olabilir.2.Dünya Savaşı sırasında Yahudi oldukları ihbar edilene dek bu küçücük evde yaşayan ailelerin hayatını anlatan bir müze .

Buradan Artis Royal Zoo yani hayvanat bahçesine yol alıyoruz. Gerçekten şahane bir yer ve burada saatler boyu geziyoruz.İçi çok büyük olan bu bahçenin hayvan çeşidi de oldukça fazla.

Bugünü çocuk günü ilan etmiştik ve günün sonuna doğru National Maritime Müzesi‘ne gidiyoruz ve hemen ön tarafında bir korsan gemi replikasını geziyoruz.Geminin içi bir harika ve çocukları buradan çıkarmak zor oluyor.

4. ve son günün sabahı erkenden Van Gogh Müzesi ‘ni geziyoruz.Bu bölgede başka müzelerde var ama maalesef başka zamana diyerek buradan çıkıp yürüyerek şehrin en hareketli meydanı olan  Leidseplein’e buradan da Lale ve çiçek pazarının olduğu Flower Markt’ı  gezip Nemo Bilim Müzesi‘ne koşturuyoruz.Sırf bu müze için bu şehre gelinir diye düşünüyoruz. Çünkü fizik , kimya ,biyoloji ne varsa hepsi deneylerle çocuklara öğretiliyor . Son dakikamıza kadar vaktimizi burada bayıla bayıla geçirip Brüksel’e gitmek üzere tren istasyonunda Amsterdam turunu sonlandırıyoruz.

Amsterdam’da hediyelik eşya satan bir çok turistik dükkan vardır.Geleneksel tahta pabuçlar, çiçekler ve laleler , gouda ve edam peynirleri,seramik bir çok obje alınabilecek hediyelikler arasındadır.

Amsterdam’da tadılması gereken bana göre en önemli tat apple-pie. Bunu yapan en güzel yer http://www.winkel43.nl  tavsiye ederiz.

Başka bir gezide ise lale bahçelerini , peynir üretim yerlerini , değirmenleri ,gezemediğimiz müzeleri gezmek üzere tekrar gelmeyi planlıyoruz.