Efes’e kadar gelmişken Selçuk’a 8 km uzaklıkta olan ve hakkında bir çok beğeni  duyduğumuz Şirince Köyü’nü bir de biz görelim dedik.Tepe bir alana kurulmuş ve mimarisini korumuş şirin mi şirin bir köy.

Eskiden bir Rum kasabası olduğunu öğreniyoruz.Turistik bir yer olduğu için köyün girişinden itibaren oklar,tabelalar,otoparklar sizi yönlendiriyor.Daracık sokaklardan geçerek oraya mı buraya mı park etsek derken, yolun bittiğini ve burada da bir otopark olduğunu görüp park ediyoruz.Köyün içine araç girmesi yasak.Meydandan geldiğimiz yöne doğru çarşıları geze geze ilerliyoruz.

Yol boyunca zeytinyağı,sabun,meyve şarabı, tahtadan yapılmış eşyalar satan bir çok dükkan var.

Şirince’nin taş döşeli yokuşlu,merdivenli yollarına girip çıkıp köyü keşfetmeye çalışıyoruz.Genelde iki katlı olan evlerin çoğu otel ve restorana dönüştürülmüş. Köyün girişinde bulunan eski Rum okulu dikkatimizi çekiyor.Tek katlı gibi görünen ama içeri girdiğimizde alt katının da olduğunu gördüğümüz okulun girişi müzeye dönüştürülmüş.Duvarlarda eski okul resimleri,daktilo,karne gibi okulla ilgili eski eşyalar ve belgeler var.Odaları ise restoran olarak kullanılıyor.Bahçesinde hediyelik eşya satan dükkanlar ve çay bahçesi gibi bir alan var.

Köyün içinde 2 tane de kilise bulunuyor.Çok tepede bulunduğu için gezemiyoruz.

Tekrar geldiğimiz meydana dönüp , daha önceden yemek yediğimiz için sadece çınar ağaçlarının altında bulunan köy kahvesinde çay içip bu güzel köyden ayrılıyoruz.

Hatırlamışken ; Şirince Köyü’nün bu kadar popüler olmasının sebeplerinden biri de Maya takvimine göre 21 Aralık 2012 tarihinde kıyamet kopacağı ,sadece Şirince ‘de kopmayacağı yönünde çıkan haberler sonucunda bir çok kişinin buraya akın etmesiydi. İnsanlar bu sayede böyle bir köyün varlığından haberdar oldu. Biz de çok keyif alarak gezdik.