Atina ,uzun zamandır gitmek istediğim ve merak ettiğim bir şehirdi. Oğlum ,geçen sene  Loutraki Basketbol Turnuvası için  Atina’ ya  gitmişti. Bu sene tekrar giderken ,son anda biz de onunla beraber gidip Atina’yı gezmeye karar verdik. Plansız bir şekilde gelişen seyahat sonucunda çok memnun kaldığımızı söyleyebilirim.

Yunanistan Vizesi Almak İçin:Bu güne kadar defalarca vize aldık ve her defasında bir sürü sıkıntılar yaşadığımız vize alma merasimi ilk kez sorunsuz geçti. Yunanistan vizesi İstanbul için Kosmos Vize Merkezi’nden alınıyor.(Şişli) İstenen belgelere sitelerinden ulaşılabiliyor. Sadece randevu almanız, online form doldurmanız gerekiyor.Eğer sağlık sigortası yaptırmadıysanız bizim gibi, orada yaptırabiliyorsunuz.Resim için sorun yaratmıyorlar.(Almanya için abartısız 5 kere resimciye gittim.) Herkes gayet güler yüzlü ve konuşkan.En güzeli de 3 iş gününde veriyorlar.Sonuç 1 senelik vize.

Ulaşım ve konaklama ve bir deneyim: Her zaman Thy ‘nin mil programıyla uçardık ama bu sefer oğlumla beraber gitmek için Pegasus Uçağıyla gittik. Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan 1 saat 25 dak süren uçuşla Eleftherios Venizelos Havaalanı’na vardık.Oğlum ve takımına veda edip yolumuza devam ettik. Havaalanından şehir merkezine gitmek için metroyu kullandık.Kişibaşı 8 euro ile M3 hattı olan mavi hat ile şehire ulaşılıyor.Eğer gidiş-dönüş bilet alınırsa 14 euro . (Havaalanında ücretsiz şehir haritası var.)Aynı biletle ,bir yerde inip otelinize göre başka metroya binebilirsiniz.Bizim otelimiz her zamanki gibi Radisson Blu. Viktoria metro istasyonuna yakın olduğu için Monastiraki’de inip tekrar biniyoruz.Bu arada çok dikkatli olmanızda fayda var. Bu kadar seyahat ettik ve ilk defa başımıza gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum.Malum çocuk arabası ile metrolarda asansörleri kullanıyoruz.Monastiraki’de aktarma yaparken asansöre sıkış tıkış,itiş kakış 5 kişi daha bindi. Eşim bir yerde ben bir köşede kaldım. Orada bir yoklandıktan sonra trene binerken yine aynı beş kişi itiş kakış çevremizde.Çocuk ağladı, araba bavul derken tabi önce ne olduğunu anlamadık ama eşimin cebine, çantasına eller girdi çıktı. Bir durak sonra hop hepsi indi. Sonuç olarak çok dikkat edin , çok kalabalık bir şehir,metrolar çok kalabalık.

Atina’da gezilecek görülecek yerler: Atina’ da gezilecek yerler birbirine çok yakın ve yürüyerek tüm şehri gezebiliyorsunuz. Şehrin en merkezi yerleri iç içe geçmiş durumda. İlk görülecek yerlerden biri ama çok da özelliği olmayan bir meydan Syntagma Meydanı.Burası şehrin en merkezi ve en kalabalık meydanlarından. Hemen yakınında Parlemento Binası‘nı görebilir ve önündeki yürüyüş yapan askerleri seyredebilirsiniz.IMG_6202IMG_6179IMG_6181

Meydanın hemen karşısındaki Ermou Caddesi (bizim Beyoğlu havasında ama daha darı) boyunca yürüyerek ikinci önemli meydan olarak Monastiraki Meydanı‘na ulaşabiliyorsunuz. Ermou’da bizim simitlere benzer simitçiler,kestaneci,mısırcı,salepci,sağlı sollu ünlü ünsüz mağazaları görebilirsiniz.Çok keyifli ve uzun bir cadde.

Monastiraki Meydanı‘nda kilise, Mustafa Ağa Camii ,( cami olarak işlevini kaybetmiş,içinde müze var.) ,satıcılar,kafe,restoran,hediyelik eşya dükkanları var.IMG_6463IMG_6232IMG_6229

Monastiraki’nin sağında Psiri solunda Plaka mahalleleri var.Her iki yerin de sokaklarında kaybolmanızı tavsiye ederim. Plaka’da rengarenk cumbalı,kepenkli evler,tavernalar,kafeler var.Psiri de aynı şekilde kafe ,bar,taverna ve graffitilerle dolu sokaklara rastlıyorsunuz.

Monastiraki Meydanı’nın hemen arkasındaki Adrianou Caddesi‘nde ki kafelerde vakit geçiriyoruz. Buradan devam edildiğinde yolun sonunda pazar günleri bir de bit pazarı kuruluyor.Bir şey almasanız da görülmeye değer.Eğer benim gibi siz de eskiye meraklıysanız ,Monastiraki’nin hemen arka sokağında sabit antika dükkanları var.

Gelelim Akropolis‘e. Atina’ya gelince burayı gezmeden gitmemek gerektiğini düşünüyorum.Şehrin hemen hemen her yerinden görünen bir tepe üzerine kurulmuş bir yer. Akropolis 12 euro karşılığında gezilebiliyor.Bu biletle aynı zamanda Ancient Agora,Roman Agora , Hadrians Kütüphanesi,Parthenon gibi tüm bölümler geziliyor. Yani bileti atmıyorsunuz.Bizim gibi otel odasında da unutmayın.En üst tepede,Antik Yunan’dan günümüze kadar ayakta kalmış Parthenon tapınağı, ünlü karyatidleriyle ünlü Erekhtheion Tapınağı,Yunan Bayrağı görebilir ve tüm Atina’yı tepeden resimleyebilirsiniz. Yalnız dikkat edin benim gibi kayalık olan bu bölgede düşmeyin.IMG_6400

Atina’da bir çok müze mevcut.Biz bu sefer sadece Akropolis Müzesi‘ni gezebildik. Bebekten dolayı müzeleri çok detaylı ve uzun süre inceleyemediğimiz için tek bir müzeyi gezmekle yetindik. Akropolis Müzesi’ne giriş 5 euro.Akropolis Müzede Akropolis kazılarında bulunan eserler sergilenmektedir. Galerilerden ilkinde ünlü arkaik heykeller görülebilir. Bir diğer galeride Parthenon’da bulunan heykel ve rölyefler mevcuttur. Son galeri de ise Proplaea, Athena Nike Tapınağı  ve Erechtheion Tapınağı ile ilgili buluntular görülebilir. Müzenin bahçesinde  portakal ağaçlarını görüp resim çekiyoruz.

Zamanı olanlar için Ulusal Arkeoloji Müzesi,Hellenic Motor Müzesi,Kiklad Sanatları Müzesi,Benaki Müzesi gezilebilir.

Akropolis Müzesi

IMG_6376   IMG_6377

Akropolis ‘ten aşağıya yürüyerek inerken sağlı sollu hediyelik eşya dükkanlarının olduğu trafiğe kapalı , Bodrum,Alaçatı sokaklarını andıran Adrianou  caddesi boyunca yürüyüp  Hadrian’s Arch ve Olimpiyan Zeus Tapınağı‘nın olduğu caddeye ulaşıyorsunuz.M.Ö 6.yy ‘da inşa edilmeye başlanan tapınak son halini Roma döneminde Hadrian zamanında almıştır.Saldırılar ve yağmalamalarla kullanılamaz hale gelen tapınaktan geriye 104 sütundan 15 tanesi kalmıştır.İmparator Hadrian’ı onurlandırmak için tapınağın kuzeybatısına 18 metre yüksekliğinde bir kapı inşa edilmiş. Hadrian Takı’nın karşı caddesinde  yer alan Lysicrates Anıtı ve meydanı görülebilir.Antik Yunan döneminde tiyatro galiplerinin anısına dikilen bir anıttır.

Zeus Tapınağı
Hadrians Arch
Lysicrates Meydanı ve anıtı

Amalias Caddesi üzerinde yer alan National Garden gezilebilir.Giriş kapısında yer alan dev palmiyeler görülmeye değer.

Omania Meydanı’ndan Monastiraki Meydanı’na doğru Athinas Caddesi üzerinde yer alan Central Market civarını mutlaka gezmelisiniz.Burada  açık vitrinlerde satılan etler , balık pazarı , baharatçılar çarşısı vb. bölümleri şaşkınlık içerisinde geziyoruz.

IMG_6446IMG_6443IMG_6449

Syntagma Meydanı ile Ermou Caddesi’nin kesiştiği köşeden turist trenleri kalkıyor.6 euro karşılığında Akropolis ve çevresini gezebilirsiniz. Biz bindiğimize pişman olduk.Çünkü trenin geçtiği yerlerin bir çoğunu biz zaten yürümüştük. Bence yürümeye çok zamanınız yoksa bu trenlere binilebilir.

Kolonaki Meydanı şehrin en şık bölümü. Prada,Hermes gibi lüks markaların olduğu Voukourestiou ve Panepistimou Caddeleri’ni gezebilirsiniz.

Çok güzel bir mimariye sahip olan Atina Akademisi (Akademi adı, Atina yakınlarındaki Akademeia adlı bir zeytinlikten gelir. Bu zeytinlikte Eski Yunan düşünür Platon, matematik, doğa bilimleri ve yönetim biçimi gibi çeşitli konularda öğrencilerine ders veriyordu. Eflatun’un MÖ 4. yüzyılda ders verdiği bu okul, tarihteki ilk akademi olarak kabul edilir. ),Uluslararası Kütüphane,Atina Üniversitesi yapılarının önünden geçerken görme fırsatımız oldu. Ayrıca yine Panathinaiko Stadyumu‘nun önünden geçebildik. 1896’daki ilk olimpiyat oyunlarına ev sahipliği yapan ve tamamı mermerden yapılmış bir stattır.

Atina Akademisi(resim alıntı)
Atina Üniversitesi (resim alıntı)
Panathinaiko Stadyumu (resim alıntı)

Atina’dan neler alınabilir? Atina zeytin,zeytinyağı,zeytinyağı sabunu,zeytin ağacından yapılmış eşyalar cenneti. Ayrıca Athena heykellerine tüm hediyelik eşya dükkanlarında rastlayabilirsiniz.Biz de sabun, zeytin ,magnet gibi ufak tefek hediyelikler alabildik.Bir de, tamamen doğal ürünler içeren el kremi,vücut losyonu vb. kozmetik ürünler satan  Korres markasını keşfettik. http://www.korres.com

Ne yenir ne içilir?Kafelerin önünden geçerken hemen hemen herkesin önünde görebileceğiniz frape denilen sütlü ve sütsüz içilebilen soğuk bir kahveyi biz de merak edip denedik.Çok beğendiğimi söyleyemem. Salata olarak Greek Salata fena değildi. Domates,soğan ,biber,salatalık ve zeytinle yapılan malzemelerin büyük büyük kesildiği ve üzerine birazda peynirle servis edilen bir salata.Yunan yemekleri zeytinyağlıları,yoğurtlu tatları,deniz ürünleri ve bir çok yemeğiyle Türk mutfağına benzerlik gösteriyor.(enginar,fava,cacıki,sarma gibi )Biz öğlenleri genelde Everest adlı hazır yemek zincirlerinde sandviç türü yedik.İstediğiniz şekilde hazırlıyorlar ve fiyatları da uygun.Attıka adlı yine zincir pastanelerde tatlı ve kahve atıştırdık. Acropolis Müzesi’nin 2.katındaki restoran da vakit kaybetmemek için,gezerken uğrayabileceğiniz güzel bir restoran.Çok yer ,restoran tavsiye edemeyeceğim.Malum bebekle birlikte uzun uzadıya bir yerlerde oturmak mümkün olmuyor.

Sonuç olarak Atina’yı çok beğeniyoruz ve Yunanistan’ın diğer şehirlerini ve adalarını görmemiz gerektiğini düşünüyoruz.Bir tatil de böyle biter ve yenileri için hazırlıklar başlar.IMG_6265