Sonunda 1 yaşına geldik.Geriye dönüp baktığımızda bebekle nerelere gitmişiz?

3 aylıkken yurt içinde Çeşme-Efes-Şirince Köyü-Ildırı’ya ,yurt dışında ise Viyana -Bratislava’ya gitmişiz. Zaten daha önceki yazımda çok güzel ve sorunsuz geçtiğini yazmıştım.834

8 aylıkken Bakü’ye gitmişiz. 3 saat süren yolun yaklaşık 2 saatini uçakta ağlayarak geçirdi. Uykusu olduğu ve bir türlü uykuya dalamadığı için sürekli ağladı. Dönüş yolunda 1 saat uyudu. Geriye kalan zamanda sağdakiler soldakiler ve biz el birliğiyle oyaladık. Yemek problemi olduğu için her gün ve her öğün için getirdiğim kavanoz mamaları boşa gitti.Hiçbirini yemedi.Sadece ekmekle beslendi diyebilirim.En zor geçen yolculuktu.Anladım ki yemeğe geçen bebek  problem oluyor ya da benimki gibi yemek problemi olanlar için geçerli.Taktım mı hayır gezmeye devam.IMG_5301

11 aylıkken Atina’ya gitmişiz.Yaklaşık 1 saat 20 dak gibi süren yol kalktık,emzirdim,sağa sola baktık,inişe geçtik derken geçti.Bol bol dergi sayfaları yırttık. Burada da kavanoz mamaları boşa gitti.Ama akıl edip yanıma kendi yaptığım sebze çorbalarından getirmiştim. Meyve püresi falan derken idare ettik.IMG_6403

1 yaşa 10 gün kala Budapeşte ‘ ye gittik.Bu sefer yürümeye de başladık.Yürüdüğü için işimiz daha kolaylaştı.  Yol mesafesi 1 saat 35 dakika olduğu için yol çabuk geçti. Sağ olsun yolculardan bazıları çok ilgili oluyor. Arkamızda yabancı bir topluluk bizimkiyle bayağı bir ilgilendi. Yemek olayında da yine yanımda getirdiklerimi yedirdim.Daha büyüdüğü için tabi daha yemek konusu kolay oluyor. Gezmek açısından ise pusette oturması için her ağlar gibi olduğunda eline çubuk ,bisküvi gibi yiyecekler tutuşturduk.Bayağı bir oyalandı.Zaten pusette gezerken uyuya kaldığı için ,  bu zaman diliminde biz de rahat rahat gezmiş olduk.Yürüdüğü için sıkıldığında, meydanlarda ,müsait yerlerde pusetten indirdik.

Sonuç olarak 1 yurtiçi 4 yurtdışı gezisi ile 1 yaşımızı tamamladık. Mutlaka ufak tefek sorunlar olmuyor değil, oluyor ama gezmekten vazgeçmemek lazım. Kısa mesafe uçuşlar daha kolay oluyor. Uzun uçuşlar açıkcası benimde gözümü korkuttu. Ama birazda çocuğa bağlı. Bizimkisi zor uyuduğu için belki de zorlandık. Yemek içinde yine çocuğa bağlı. Her şeyi seviyorsa kolay yiyorsa neden sorun olsun.

Hiç bir tatile çocukları bırakıp gitmedik. Bir şekilde onlarda bize ayak uyduruyor biz de onlara. 12 ve 1 yaşında 2 küçük gezginle yollara ve tatil planlarına devam diyoruz.