Zagreb’e kadar gelmişken sadece 142 km uzaklıkta , araba ile yaklaşık 1 saat 40 dak süren Slovenya’nın başkenti Ljubljana ‘yı da görelim diyerek sabah erken saatte düştük yollara. Arabayı Allegra araba kiralama servisinden kiraladık. Sabah 8, akşam 8 bir günlük fiyat 480 kuna yani 63 euro tuttu. Navigasyon cihazı da almıştık ama Slovenya sınırlarına ayarlı değilmiş. Bu nedenle Slovenya ‘ya giderken tabelaları takip ederek bulduk ama Bled Gölü’ne giderken ve dönerken biraz kaybolduk.

Arabayla gidiş otobandan çok rahat. Slovenya sınırında polis pasaport kontrolü yapıyor. Hemen kontrol dışına çıkınca otoban pulu almak gerekiyor. Fiyatı 15 euro. Aslında 1 haftalık bir pul ama biz 1 gün kullanmış olduk.

Yine güzel bir Avrupa şehri ve yine şehri ikiye bölen bir nehir, nehrin iki tarafını birbirine bağlayan köprüler. Yürüdükçe şehir bizi içine aldı ve her attığımız adım bizi heyecanlandırdı. Kısaca tanımlarsak masal gibi bir şehir diyebiliriz. Nehrin kıyısında bir çok kafe var. Şehir cıvıl cıvıl insan kaynıyor.

Preseren Meydanı

Şehri gezmeye , şehrin merkezi olan Preseren Meydanı’ndan başladık . Meydanın ortasında Sloven şair France Preseren‘in heykeli var. Meydanın hemen arkasında tüm güzelliğiyle Franciscan Kilisesi, hemen önündeki muhteşem ve değişik Üçlü Köprü (Triple Bridge) , meydanda konser veren çalgıcılar , meydanı çevreleyen binalar ile burası bizi cezbeden bir meydan oldu.

Franciscan Kilisesi
France Preseren Heykeli

Meydandaki Binalar
Üçlü Köprü

Kasaplar Köprüsü

Üzerinde her iki tarafında da halatlar üzerine asılmış aşıkların simgesi olan kilitler var. Köprünün zemininin bir kısmı cam kaplanmış. Buradan nehre bakmak alttan geçen botları seyretmek çok keyifliydi.

Köprüdeki Kilitler

Ejderha Köprüsü

Şehrin simgesi haline gelmiş olan köprüyü çok kanatlı ejderhalar süslüyor. 1900 yılında yapılmış olan köprü araç trafiğine açık. Ayrıca buradaki ejderhalar hem şehrin bayrağı hem de şehrin arması üzerinde bulunan ejderhadır.

Kasaplar Köprüsü ve Ejderha Köprüsü , Üçlü Köprü’den karşıya geçildiğinde eski şehrin sol tarafında bulunuyor.Ayrıca burada Central Market ve yerel yemeklerin tanıtıldığı bir pazar vardı. Pazarın hemen arkasında St.Nicholas Kilisesi yükselmekte.

Kilisenin yanındaki kemerli kapıdan geçtiğimizde  Krekov Meydanı’na çıktık. Caddelerin güzelliği karşısında büyülenmemek mümkün değil.

Ljubljana Castle

Şehre yukarıdan bakan kaleye çıkmak  füniküler aracılığıyla çıkılabiliyor. Bizim çok vaktimiz olmadığı için burayı es geçtik. Vakti olanlar için çok güzel bir şehir manzarası olduğu söyleniyor.

Ayakkabıcılar Köprüsü

Bu sefer eski şehri sağına doğru yürüyoruz. Nehir kenarındaki kafeleri , nehirden geçen tekneleri seyrede seyrede çok değişik bir köprüye geliyoruz. (Cobblers Bridge)

ayakkabıcılar köprüsü

Ljubljana Nehri

Nehrin her iki tarafından yürüyerek resimler çektik. Gerçekten olağanüstü güzellikte kareler yakalamışız.Nehirde gezinti teknelerine zamanımız olmadığı için binemedik ama tekrar geldiğimizde yapılacaklar listesine ekliyorum.

Preseren Meydanı’ndan Wolfova Caddesi’ne doğru devam edildiğinde Zvezda Parkı’nı, Ljubljana Üniversitesi’ni görüyoruz.

IMG_8443Tarihle ,yeşilin harmanlandığı bu güzel şehri çok beğenerek geride bırakıyoruz. Klasik Venedik , bizim gittiğimiz gibi Paris’e gitmek isteyen balayı çiftlerine burayı da bir inceleyin derim.