Hırvatistan gezimizin ikinci durağı Split. Dubrovnik’e gitmeden önce Zagrep’ten Split’e uçakla gelip buradan araba kiralamıştık. Split’e uçarken gördüğümüz manzara karşısında neden buraya Dalmaçya denildiğini anlamış olduk. Bölge, girintili çıkıntılı bir sahile ve çok sayıda büyüklü küçüklü adalara sahip.

Split’te otelimiz Radisson Blu Resort Split. Şehir merkezine 3 km uzaklıkta. Yine güzel bir oda ve en güzeli de deniz manzaralı.Böylece Adriyatik Denizi’ni doya doya seyretmiş olduk.

Gezilecek yerler Old Town denilen bölgede. Old Town’a girmek için Hrvojeva Caddesi’ne geliyoruz.Hrvojeva Caddesi boyunca yerel el işlerinin satıldığı sabit bir pazar görüyoruz. Buradaki otantik hediyelik eşyalara şöyle bir göz atıp Hrvojeva Caddesi’nde bulunan kapıdan eski bölgeye giriş yaptığımızda hemen solumuzda St.Domnius Katedrali‘ni görüyoruz. Katedrali gezebilir hatta kulesine çıkıp şehir manzarasını seyredebilirsiniz. Hemen önündeki Peristil  Meydanı’nda insanlar tıklım tıklım.Resim çekmek için durup boşalmasını beklemek zorunda kalıyoruz. Meydanda Jüpiter Tapınağı ve orjinal iki Mısır Sfenksi (1 tanesi tapınağın içinde) yer almakta. Old Town denilen bölge aslında Diocletian Sarayı‘nın kendisi . Yani burası bir saray şehir.Etrafı tarihi duvarlarla çevrili bu saray UNESCO koruması altında. Biz saray gezeceğiz sanarak (40 kuna yetişkin 20 kuna çocuk )bilet almıştık.Sözde sarayda İki bölüm geziliyor. 1.si saray odaları 2.etnografya müzesi.Saray odaları diye labirent gibi boş taş odaları gezdik ve yarısında bizimkilerin isyanı ile dışarı çıkmak zorunda kaldık. Yani burası diğer saraylara benzemiyor.

En güzeli eski bölge sokaklarında kaybolmak oldu. Dar sokaklardan geçip çok güzel restaurant ve kafelerin olduğu küçük,büyük  meydanlara ulaşıyoruz. Diocletian Sarayı’nın dört anıtsal kapısı var. Altın kapı, Gümüş kapı, Bronz kapı ve Demir kapı. Kapılardan biri Riva denilen sahil’e açılıyor. Burada bir çok kafe ve hediyelik eşya satan dükkanlar var. Riva ,yani sahil boyunca yürüyüp meşhur Marmontova Caddesi‘ne geliyoruz. Burası ünlü markaların bulunduğu bir cadde ve ayrıca meşhur balık pazarı da burada yer almakta. Fakat balık pazarı sabahları öğlene kadar kurulduğu için göremedik.

Split’te öğle yemeğini Bobis Kafe‘de yedik. Hem çok ucuz hem de çok güzel pizza ve pastaları vardı.IMG_0840

Split şehir merkezine yani Stari Grad’a arabayla gelmemenizi öneririm.Park yeri bulmak çok zor ve parklar oldukça pahalı. Split’i unutmamızı imkansızlaştıran yanlış park etme cezası oldu. Tüm gün gezdikten sonra gece arabaya doğru gittik ki araba yerinde yoktu. 1 çocuk ve 1 bebekle araba arama,çekilen yeri bulma ve 100 euro ‘ya mal olan para cezasından sonra tadımız biraz kaçtı.

Split’te bizim gidemediğimiz ;tüm Split’i tepeden görebileceğiniz Marjan Tepesi’ne , Hvar ve Brac Adaları’na gidebilirsiniz.