Masal Tadında Gölyazı

Bir köy düşünün; rengarenk eski evleri,huzur veren sessiz sokakları,tenekede rengarenk çiçekleri,elektrik tellerine yuva kurmuş leylekleri,muhteşem gölü ve gelin gibi süslenmiş renkli balıkçı tekneleri… Gerçekten masal gibi bir köy Gölyazı.

Gölyazı Köyü’ne gelmek için Bursa İzmir istikametinde ilerlerken Uluabat Gölü’nü gördükten sonra Gölyazı tabelası karşınıza çıkıyor. Zeytin ağaçlarıyla çevrili bir yoldan ilerleyip köye ulaşıyorsunuz.Fakat köyün asıl girişi kapalı olduğu için bir kaç km daha ilerleyip farklı bir tarafından köye giriş yapıyoruz. Meşhur , yaklaşık 700 yıllık Ağlayan Çınar Ağacı‘nın karşısına arabayı park ediyoruz.

Uluabat Gölü’nün kuzey kıyısında yer alan köy, bir yarımada ve hemen karşısında taş köprüyle bağlanan küçük bir adadan oluşuyor.

resim internetten alıntıdır.

Çınarın hemen yanındaki taş köprüden geçip adaya ulaşıyoruz. Sağa doğru dönüp ilerledik ki karşımıza nefis manzaralar çıktı. Balıkçı tekneleri , rengarenk evler… Köyün her bir bölgesi resimlik.Ada çok büyük olmadığı için yürüyerek tüm köyü gezebiliyorsunuz.

Köy aslında eski adı Apolyont olan  bir Rum Köyü.200 yıllık Rum evlerinin hepsi birbirinden güzel.Sokaklardaki sessizliği birden leyleklerin takırdama sesleri bozuyor. Kafamızı yukarı kaldırdığımızda gördüklerimize inanamıyoruz. Elektrik tellerine tünemiş bir sürü leylek yuvaları ile karşılaşıyoruz.Leylekler inanılmaz bir ses çıkararak gagalarına birbirine çarpıyorlar.

Bu köyde en ilgimi çeken ve en hoşuma giden de gölün içindeki ağaçlar oldu.Yağışlardan dolayı su seviyesinin yükselmesi sonucu kaldırımlar , ağaçlar suyun içinde kalmış.

Köyde kahvaltı yapılacak , gözleme,balık yenilebilecek bir çok yer mevcut. Bazı göl manzaralı eve sahip kişiler evlerini kafeye dönüştürmüş. Biz yürürken tesadüf rastladığımız Faik Bey Konağı’nı çok beğeniyoruz.Göl kenarında bulunan konakta göl balıklarından tadabilir, serpme köy kahvaltısı yapabilirsiniz.Aynı zamanda konaklama imkanı da sunuyorlar. www.faikbeykonagi.com dan inceleyebilirsiniz.

Sokak aralarına gire çıka yolumuza devam ediyoruz.Köyde bir çok ev rengarenk boyanmış.Bazı evlerin bahçeleri yok ama kapı ve pencere önlerini teneke kutularıyla renkli çiçeklerle donatmışlar.Aynı zamanda Atatürk sevgisinin de ön planda olduğu bir köy burası.Bayram olmadığı halde hemen hemen tüm evler Atatürk resmi ve Türk bayraklarıyla süslenmiş.

Köyün camisinin ve tarihi hamamın olduğu meydanda balık mezatına rastlıyoruz. Sıkı pazarlıkların yapıldığını görüyoruz. Köyün geçim kaynaklarından bir tanesi balık diğeri zeytinmiş.Balık avlanmaya kadınların da gittiğini görüyoruz.

Uluabat Gölü’nde gezinti teknelerine de binmek mümkün.

En son köyün güzelleri bizi uğurluyor.

Bursa’nın Nilüfer İlçesi’nde yer alan Gölyazı Köyü ,haftasonları yeni yerler keşfetmek isteyenler , fotoğraf tutkunları için muhteşem bir yer.IMG_3906