Haziran ayında, bir hafta sonu çok kalabalık olmayacağını farzedip , biraz uzak mesafeyi göze alıp Anadolu Kavağı’na gitmeye karar verdik. Kavacık’tan sonra sahil şeridinden devam edip, ormanların arasından geçip ,Anadolu Kavağı’na ulaştık.Önce Yoros Kalesi’ne yöneldik.Yoros Kalesi’ne giden yolda kahvaltı edilebilecek,gözleme vs yenebilecek kafeler var.Biz kalenin hemen yanındaki Yoros Kafe’yi tercih ettik. Kafenin manzarası gerçekten harika. Bu güzel manzara eşliğinde kahvaltı yapmak daha da harika .img_8607

Doğu Roma döneminden kalan kale  küçük bir kale ve  içini gezemiyorsunuz.Kalenin bulunduğu alanda muhteşem bir boğaz manzarası var.Hemen yan tarafında 3.köprü manzarasını görmek mümkün.Biz gittiğimizde köprü henüz açılmamıştı.img_8604

Kalenin yanındaki yoldan devam ettiğimizde ,Poyrazköy ve daha da ilerisinde Anadolu Feneri’ne doğru yol alıyoruz.Bulunduğu köye de aynı adı veren fener ,1834 yılında kurulmuş.Boğazın ve Karadeniz’in girişlerini görmek için yapılan 20 metre yüksekliğindeki fenerin bulunduğu yer , bize İstanbul’da değil de İstanbul’dan çok uzaklarda hissi verdi. Çünkü yemyeşil bitki örtüsü ile  kaplı mis gibi bir hava ile karşılaşıyorsunuz.Fenerin hemen yanındaki caminin terasından Boğaz’ı ve Karadeniz’i doya doya seyrediyoruz.img_8620img_8615

Anadolu Feneri’nden Poyrazköy’e geri dönüyoruz. Poyrazköy çevresi deniz ve ormanla çevrili olduğu için çok güzel bir manzaraya sahip.Aynı zamanda köyde bir liman ,balıkçı barınakları,plaj,piknik alanları ve  balık yenilebilecek restoranlar bulunmakta. Buradaki ev ve arsa fiyatları 3.köprü inşaatı ile birlikte artmış.img_8621

Poyrazköy’den tekrar Anadolu Kavağı’na geri dönüyoruz. Meydanda arabayı park edip sahili ve ara sokakları keşfe çıkıyoruz.Kavak’ta, balık lokantalarında ve küçük tezgahlarda taze balık yemek mümkün.Balık çeşitleri ve fiyatları değişken.Lokantaların manzaralı teraslarında yemek, kuşkusuz tezgahlara göre daha pahalı.

Keyifli bir gün geçirmek,bol bol oksijen solumak,Boğaz ve Karadeniz manzarasına doymak,denize karşı kahvaltı etmek,taze taze balık yemek,İstanbul’dan fazla uzaklaşmadan uzaklaşmış gibi hissetmek isteyenler için Anadolu Kavağı, Poyrazköy, Anadolu Feneri turunu öneririm.img_8614