Bir hafta sonunu fırsat bilip çok istediğimiz Çanakkale gezisini gerçekleştirdik. Aslında hem üniversite yıllarımda hem de Bozcaada gezimizde gelmiştik ama bu sefer Çanakkale Destanı’nın geçtiği kutsal topraklarımızı çocuklarımızla birlikte görmek istedik.

Sabah erkenden çıktığımız yola Tekirdağ üzerinden ulaştık. Henüz açılalı 20 gün olmuş Hampton by Hilton Gelibolu Oteli‘nde kaldık. Otel , Gelibolu ‘da denize sıfır konumdaydı ve bayıldık. Tek olumsuz yanı meşhur rüzgarıydı. Aslında deniz tatili yapmak için çok güzel kumsala ve mavi bayraklı bir plaja sahip. Otele girmeden önce bol dalgalı denizin tadını çıkardık.

Önce Gelibolu Yarımadası‘nı gezmeye başladık.Avustralya ve Yeni Zelandalılar ile savaştığımız yerlerde çok güzel milli park olduğunu gördük.Yol boyunca Çanakkale Destanı Tanıtım Merkezi, 57.Piyade Alayı Şehitliği, Conkbayırı, Çanakkale Şehitler Abidesi , Seddülbahir Kalesi ‘ni ziyaret ettik. En çok da Conkbayırı’nda yani Atatürk’ün gözetleme yeri ve saatinden vurulduğu yer karşısında büyülendik.Sonrasında Biga Köyü’nde Atatürk’ün evine gittik ama restorasyonda olduğu için göremedik. Bizde meydandaki salkım salkım üzümlere sahip asmalı köy kahvesinde kahvemizi çayımız içtik.

Anzakların Çanakkale Savaşı sırasında çıkarma yaptığı 600 metre uzunluğundaki Anzak Koyu‘nu gezdik.IMG_9916

Gerçekten çok etkileyici ,duygulandırıcı bir gezi oldu. Yıllardır okullarda tarih derslerinde okuduğumuz isimlerine aşina olduğumuz cepheleri, koyları,tepeleri en önemlisi de Atatürk’ün önderliğinde kahraman Türk ulusunun vatanı uğruna canını feda ettiği toprakları görmüş olduk. Şehit düşen 238 askerimizin anısına yapılmış sembolik anıtı ve mezarları görünce çok duygulandık.Her Türk vatandaşının görmesi gereken bir gezi olduğunu düşünüyorum.

Ertesi gün , otelde kahvaltımızı ettikten sonra Çanakkale merkezi gezmek üzere Eceabat feribot iskelesine geldik. Yaklaşık 2 km uzunluğunda araba kuyruğunda 1 saate yakın feribot bekledik.Feribotla karşıya geçerken Dur Yolcu yazısını gördük.IMG_9993

Çanakkale’ye vardığımızda arabayı sahil yakınındaki otoparka park edip Aynalı Çarşı‘yı görmeye gittik. Hani şu adına şarkı düzenlenen çarşı.

Çanakkale Türküsü

Çanakkale içinde vurdular beni
Ölmeden mezara koydular beni
Of gençliğime eyvah

Çanakkale içinde aynalı çarşı
Ana ben gidiyom düşmana karşı
Of gençliğim eyvah

Çanakkale içinde bir uzun selvi
Kimimiz nişanlı kimimiz evli

Çanakkale üstünü duman bürüdü
On üçüncü fırka harbe yürüdü

Çanakkale içinde toplar kuruldu
Vay bizim uşaklar orda vuruldu

Çanakkale içinde bir dolu testi
Analar babalar umudu kesti
Of gençliğim eyvah
Meydanda Saat Kulesini , sahilde Deniz Müzesi‘ni , müzenin içinde Nusret Mayın Gemisi‘ni , kordonda bulunan Truva Atı’nı gezdik.

Dönüşte Balıkesir -Bursa istikametinden döndük ve yol boyunca bize eşlik eden tablo gibi ayçiçeği tarlalarının tadını çıkarttık.IMG_9991

Çanakkale’de ne yenir? sorusuna ilk cevap herhalde peynir helvası oluyor. Fırınlanmış ve fırınlanmamış  olarak iki türlüsü var. Ben şahsen fırınlanmamış olanı beğendim.  Babalık Tekin Helvacısı en iyi adreslerden biri.

Çanakkale Peynir Helvası
internetten alıntı

Daha önce gittiğimiz Bozcaada yazısı için tık tık lütfen Bozcaada ( Nisan 2010 )