Baştan itiraf ediyorum ki hiç gezmek istemediğim bir şehirde yılbaşı geçirdim. Gezilecek yerler ve merak ettiğim ülkeler listelerim vardır. Hiç bir zaman bu listelerde Stuttgart olmadı. Buraya gelme sebebimiz Strasbourg-Colmar ‘a ulaşmak. Çünkü Alsace Bölgesi’ne uçak yok ve gidiş yollarından biri de Stuttgart. 2,5 saat süren uçuş sonrası havaalanına varıyoruz. Varıyoruz da pasaport kuyruğunda yaklaşık 1,5 saat gibi bir süre bekletiliyoruz. Her bir kişi detaylı bir şekilde sorgulanıyor. Çoluk çocuk sıkılmaya, geldiğimize pişman olmaya başlıyoruz. İtiş kakış, sırayı saptıran Türk vatandaşları yüzünden bir kez daha ülkem insanlarını sorgulamaya başlıyorum kendimce. Derken çok şükür geçiyoruz bagaj alım kısmına. Sonrasında Sixt’ten arabamızı alıp otele varıyoruz. Otelimiz Park İnn by Radisson Stuttgart. Otel merkeze 10 dak. mesafede. Hemen zaman kaybetmeden merkeze ulaşıyoruz.

Otelimizin manzarası

Schlossplatz (Saray Meydanı) ‘a gidiyoruz. Arabayı meydandaki alışveriş merkezinin otoparkına bırakıyoruz. Hemen arabayla Stuttgart hakkında uyarılar yapayım.

1- Otopark ücreti bu zamana kadar ödediğimiz en pahalı ücret. 3 saat civarı kaldık ve 56 TL gibi bir fiyat ödedik.

2- Döndüğümüzde Stuttgart içinde iki kere hız yüzünden ceza geldi. Cezalar şöyle : 30 hız limitini 39 yapmışız diğeri de 70 yerine 78. Aman dikkat diyorum!

3- Öyle araba park edecek yer bulmak da kolay değil.IMG_4043IMG_4041

Yılbaşı ruhunu görmek ve noel marketleri gezmek için gelmiştik ya maalesef noel marketler Stuttgart ‘da 25 Aralık’ta kapanıyormuş. Sadece Wintertraum isimli minik buz pateni de olan market Kasım ayının başında kurulup, 1 Ocak’a kadar açık kalıyormuş.

Yaşasın! en sevdiğim kışın kurulan buz pistlerini burada görmüş oldum. Patates kızartmalarımızı , sıcak çikolatalarımızı mideye indirdikten , buz pistinde kayanları seyrettikten sonra, meydanın devamı olan Konigstrasse ( Kral Caddesi) de turluyoruz. IMG_4048

Konigstrasse, Stuttgart’ın en işlek alışveriş caddesi. Araç trafiğine kapalı olan cadde rahatça geziliyor. Caddede sağlı sollu mağazalar ve caddenin  tam ortasında  Königbau Alışveriş Merkezi bulunuyor.

Gezilecek yerler listemizde Porsche Müzesi, Mercedes Benz Müzesi, Wilhelma Hayvanat Bahçesi ve Botanik Parkı vardı ama zamanımız olmadığı için gezemedik.  Çocukla ve özellikle erkek çocukla gezenler için araba müzeleri erkek çocuklarının ilgilerini çekiyor. Biz daha önce Münih’te BMV Müzesi gezmiştik ve oğlum çok beğenmişti.

Gelelim Stuttgart’ta yılbaşı akşamına. Marketlerde bunları alan var mı diye hayretle baktığımız reyonlarda büyük yer ayrılmış havai fişekler meğer burada adetmiş. Yılbaşı akşam saat 18.00 civarı tek tük atılmaya başlayan ve bizim de çoluk çocuk eğlencesi sandığımız havai fişek gösterisi saat 11.30 gibi hızlanıp 12.00 ‘de facia şekline dönüştü. Tüm şehir, her bir köşeden , aynı anda atılmaya başladı ve inanılmaz bir görsel şölene dönüştü. İtfaiye, polis arabaları sirenleri ve işin içine silah atışları da karışınca kendimizi savaşın ortasında hissettik. Balkonda cep telefonuyla çekim yaparken üstümüze doğru düşen kıvılcımlardan nasıl kaçtık bilmiyorum. Sabaha kadar sürdü diyebilirim.

Bu arada yılbaşı günü marketler kapalı oluyor, eğer bir gün öncesinden su, yiyecek vb. stoklamadıysanız vay halinize.

İşte böyle bir yılbaşı ruhuydu… Mutlu, sağlıklı, bol gezmeli seneler diliyorum.