Oğlumun Sırbistan basketbol kampına gitmesini fırsat bilip biz de kızımla babamızın peşine takıldık. Babamızın rotası bu hafta Prag olduğu için buraya geldik ve Prag’ı kızımla baş başa gezdik. Çok eğlendik. Çocukla Prag’ta neler yapılabilir, biz neler yaptık özetleyecek olursak ;

Prag Kalesi ve Oyuncak Müzesi

Sabahleyin baba işe giderken UBER taksi çağırdı ve bizi de kaleye bıraktı. Burada UBER kullanmak gerçekten çok rahat. Ne taksicilere derdinizi anlatıyorsunuz ne de muhatap oluyorsunuz. Sadece gideceğiniz rotayı işaretleyip kredi kartı ile parasını ödüyorsunuz hepsi bu kadar. Gayet temiz konforlu son model bir araçla istediğiniz yere ulaşıyorsunuz. Bu da aklınızda olsun.IMG_8134

Kaleye girişlerde polis kontrolü var. Çantalar aranıyor. Bu yüzden iki üç dakika bir kuyruk bekliyorsunuz. Çocuk arabası ile geziyoruz ve buralarda yerler engebeli taş olduğu için sürmek biraz zor oldu. Tuvaletimiz, suyumuz, atıştırmalıklarımız hepsi sırt çantamızla bizimle. Neyse kale etrafında turluyoruz. Asıl amacımız Oyuncak Müzesi‘ni gezmekti. 1989 yılında açılan müze iki kattan ve 7 odadan oluşuyor.

Detsky Ostrov Çocuk Parkı

Children’s Island ‘da denilen çocuk parkında keyifli bir gün geçiriyoruz. İçinde çocuk parkı, oyun alanları, futbol sahası bulunan ve adanın etrafı çitle çevrilmiş, kapısında güvenlik bulunan, sigara içmek yasak olan ve köpek girmesine izin verilmeyen bir adacık. Çocukları rahat bir şekilde parka bırakabiliyorsunuz. Kumda rahat rahat temiz bir şekilde oynatabiliyorsunuz. Muhteşem nehir manzarası, ağaçların altında kızımla mükemmel saatler geçiriyoruz.

Prag Hayvanat Bahçesi

http://www.zoopraha.cz sitesinden detaylı olarak bilgi alabileceğiniz hayvanat bahçesi dünyada büyüklük ve güzellik olarak en iyi hayvanat bahçeleri arasında  yer alıyor. Biz maalesef sağanak yağmur eşliğinde gezmek zorunda kaldık. Bir çok hayvan yağmur yüzünden saklanmıştı. Alan o kadar büyük ve güzel ki yağmura rağmen bayıldık. Tertemiz mis gibi kokan bir hayvanat bahçesi. Yemyeşil bir ormanlık alanın içine yapılmış hayvanat bahçesinde hayvanlar gayet geniş, doğal ortamlarında gibiler. Zürafa, filler, fok balıkları, yarasalar, yüzen ayı, penguenler daha neler neler gördük. Burada gerçekten koca bir tam gün geçirilebilir.

Prag’da Kuğuları Beslemek

Prag’ın simgesi haline gelmiş kuğulara çocuklar bayılıyor. Nehir üzerinde toplu halde gezen kuğularla fotoğraf çektirmek ve onları beslemek çocuklarla yapılabilecek güzel bir aktivite oluyor. Biz nehrin değişik yerlerinde kuğulara rastladıkça onlarla bayağı bir zaman geçirdik.

Prag’ta Sokak Aktiviteleri

Prag’ta sokaklarda yürürken karşımıza ya bir müzik grubu ya da dev su baloncukları yapan birileri çıkıyor. Hele su baloncuklarıyla İpek çok eğleniyor. Bir sürü çocuk, baloncuklar peşinde koşarken aslında çocukların  küçük şeylerden nasıl  mutlu olduklarını görebiliyorsunuz.IMG_8137

Prag Hamleys Oyuncak Dükkanı

Oyuncak almak  dışında bol aktivite içeren bir yer arıyorsanız Naprikope Caddesi üzerinde yer alan Hamleys mağazasını gezin derim. Londra’da oğlumla gezmiştik ve bayılmıştık. Prag’taki biraz daha küçük ama içinde atlıkarınca, kaydıraklar, hamur oynama, suda gemi yüzdürme gibi oyuncakların denenip oynandığı bölümler var. Biz saatlerce burada kızımla vakit geçirdik ve çok istediği kedi oyuncağından aldık. iG9w8M6RQ6eO9QNsnWx7Yw

Prag’ta Tredelnik Dondurma

Prag’ın geleneksel tatlarından tredelnik tatlısı dondurma olarak da satılıyor. Tabi dondurma bir kişinin yiyebileceği kadar küçük değil. Ama bir iki kere İpek’le dondurmadan beraber yedik.

John Lennon Duvarı

Tabi biraz da anne için geziyoruz. Meşhur John Lennon Duvarı’nı da ziyaret ediyoruz. Duvarın önü ana baba günü. İpek’in burada resmi olsun istedim ama ne mümkün. Zoraki bir poz yakalıyoruz ve önündeki sokak müzisyenlerini dinliyoruz, resim çektirenleri seyrediyoruz. Ünlü Beatles grubunun üyesi John Lennon anısına oluşturulan duvarın üzerindeki graffitiler, duvar sürekli boyandığı için değişiyor. Bu duvarın yakınlarında bir de John Lennon bar var.

Prag’ı Baştan Sona Yürüyerek Gezmek

Günde ortalama yirmi bin adım atarak tüm Prag’ı yürüyerek geziyoruz.  Karşımıza çıkan parklarda mola veriyoruz. İnanılmaz keyifli ve çocuk arabası ile Prag’ı yürüyerek gezmek gayet kolay. Prag’ta çok mutlu kızımla baş başa bir hafta geçirmiş olduk.