Atina’ya gelmeden önce keşfettiğim Nafplio şehrini ve yolumuzun üzerinde bulunan Korint Kanalı’nı görmek için araba kiralıyoruz. Yurtdışında o kadar çok araba kiralamışlığımız vardır ama ilk defa böyle çirkin ve zor giden bir araba görüyoruz. Bu arabayla 135 km yolu nasıl gideceğimizi düşünerek yola çıkıyoruz. Navigasyonun oyununa gelip Korint Kanalı’na ulaşmak için çıkmaz tarlaların içinden geçiyoruz ve aynı yollarda 3-4 kez tur atıyoruz ama bir türlü yolu bulamıyoruz. Geçip gidelim diye karar vermek üzereyken birden minik bir tabela görüyoruz ve caddenin her iki yanından görülebilen, Yunanistan’ın kuzey kara topraklarını Mora Yarımadası’ndan ayıran yapay kanalı buluyoruz. Ege Denizi ve Adriyatik Denizi’ni birbirine bağlayarak, gemilerin yaklaşık 400 km daha az yol almasını sağlayan, 6,5 km uzunluğundaki kanalı görerek merak ettiğim yerler listesine bir çizik daha atmanın sevinciyle Mare West Alışveriş Merkezi’ne uğruyoruz. Deniz kenarında yer alan alışveriş merkezinde soluklanıp favorilerimden Mikel’in flat white kahvesini içip, İpek’i biraz parkta oynatıyoruz.

Korint Kanalı
Mikel Coffee

Mora Yarımadası’nda yer alan liman şehir Nafplio’nun hemen girişinde çok güzel bir yere geldiğimizi anlıyoruz. Öncelikle arabaya park yeri bulmak için sokak aralarına dalıyoruz derken manzaralı bir tepede tam da denizin ortasındaki Bourtzi Kalesi’ni de gören bedava bir park yeri buluyoruz. Kale 1471 yılında Venedikliler tarafından savunma amaçlı yaptırılmış.

Bourtzi Kalesi

Nafplio, Yunanistan’ın ilk başkentiymiş. Yunanistan’ın en romantik şehirlerinden biri olarak söylenen Nafplio’nun sokaklarına doğru ilerliyoruz. Şehrin tam ortasında yer alan Syntagma Meydanı ve çevresindeki sokaklara girip çıkıyoruz. Osmanlıdan kalma Trianon ve Vouleftikon Camileri’ni görüyoruz. Çok büyük bir yer değil ama sokaklar şahane. Begonvillerle süslü, taşlı, dar sokaklarda tekrar tekrar keyif alarak dolaşıyoruz. Eski binalar, çiçeklerle süslenmiş balkonlar, renkli tasarım butikler, el yapımı hediyelik eşyaların satıldığı dükkanlar, şirin restoran ve kafeler, kalabalık olmayan sokaklar… En güzeli de huzur var buralarda. Atina’nın kalabalık çok tekin olmayan sokaklarından sonra burada dolaşmak çok iyi geldi bize.

Vouleftikon

Şehrin en güzel sokaklarından biri Vasileos Konstantinou. Yol boyunca begonviller, balkonlardan sarkan çiçeklerle iki üç tur atıyoruz bu caddede. 1827’de Osmanlı’ya karşı savaşan üç donanma komutanlarına ismi verilmiş Üç Amiraller Meydanı ve meydanın devamında yer alan Kolokotronis Parkı görülecek, vakit geçirilecek diğer yerler arasında.

Nafplio’da üç tane kale var. 216 metre yükseklikte yer alan Palamidi Kalesi şehrin her noktasından görülebiliyor. Kaleyi gezmeyi sona bırakıyoruz da bizi bekleyen sürprizden habersiziz. En son, şehirden ayrılmadan Yunan mutfağının bir de burada tadına varıyoruz.

Arabamızı alıp kaleye çıkmaya karar veriyoruz ama araba bir türlü çalışmıyor. Acil yol yardım çağırıyoruz. Nasıl olduysa akü bitmiş. Kırk yılda bir bedava yer bulduk ya acısı çıkacak derken herhalde sigortalı olduğu için para almadılar. Yol yardımı beklerken İpek’le sahilde çok güzel vakit geçirdik. Yardım çağırdık geldi derken iki saat kadar zaman kaybettiğimiz ve inanılmaz bir fırtına çıktığı için bizim kaleyi görme planımızda suya düşüyor. Zaten bu arabayla bir sorun çıkacağı belliydi, sağ salim otele vardığımıza şükrediyoruz.

Nafplio Sokaklar

Yunanistan’da farklı, huzurlu bir yer arayanlara Nafplio şiddetle önerilir. Bir daha gelsem kesinlikle konaklamalı gelmek isterim. Ayrıca deniz tatili için de çevrede Arvanitia, Karathona Plajı gibi bir çok plaj var. Bu da yurtdışında deniz tatili arayanlara not olsun. Keyifli tatiller herkese…